R \\\\

" ANDREW NORFOLK,
““THE TIMES NEWSPH
ANTI-MUSLIM REPO

— A GASE TO ANSWER

IéND

A REPORT BY BRIAN CATHCART
AND PADDY FRENCH | JUNE 2019

mend HACKED

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

@ VAT ION LINE PressGang



PER OF THE YEAR

Ionson pledg

News item, 27 June 2019
Times defends its reporter
after ‘anti-Muslim’ charge

Matthew Moore, Media Correspondent

The Times has strongly defended its reporting
after criticism from the founder of an anti-press
campaign group.

Brian Cathcart, professor of journalism at
Kingston University, released a report yesterday
challenging the accuracy of three series of articles
published in 2017 and last year. He accused the
Times of “anti-Muslim reporting”.

The articles were written by Andrew Norfolk,
the award-winning chief investigative reporter
who uncovered the Rotherham child grooming
scandal.

Norfolk won the Orwell Prize for journalism and
the Paul Foot Award in 2013 for his two-year
investigation into the exploitation of teenage
girls by gangs of men, who were mostly from the
town’s Pakistani community.

Theresa May praised his reports exposing
widespread sexual abuse of vulnerable young
women in the north. They resulted in an increase
in prosecutions and a new national action plan to
tackle child exploitation.

Two of the articles highlighted by Professor
Cathcart were the subject of rulings from Ipso, the

2

£1.80 Only £1.10 to subscribers ’

N/

.
efeﬂds ifo
after ‘anti- Mus e I'eéporter

Matthew Moore Mogiz < :

7 11 rejat

J)‘Ol]td ton to a

hac mxed[h t’“‘e;m.wm o ry

M;‘h!ﬁmt\" oy o UStan MP wha
S &mk\.%&w}o i

independent press regulator. The 7imes published
a front-page correction in May last year after an
adverse ruling by Ipso over coverage of a family
court in the case of a Christian girl placed with
Muslim foster carers. The regulator required no
action in relation to a second story about death
threats against an MP who had condemned sex
grooming gangs, after a misleading headline was
quickly corrected.

Professor Cathcart is the co-founder of Hacked
Off, the press reform campaign group, and
has been an out-spoken critic of newspapers.
His work at Kingston University, in southwest
London, has been part-funded by donations
from family trusts connected to Max Mosley, the
former F1 boss.

A spokeswoman for the Times said: “We
abide by the Independent Press Standards
Organisation (Ipso) and the Editors’ Code of
Practice that Ipso enforces. We are legally
responsible for what we publish and therefore
we take great care to report accurately. If we
are found to have made errors we correct
them swiftly and run any Ipso adjudications
prominently in our editions.”




UNMASKED - WHAT HAPPENED NEXT

In late June we published UNMASKED, a 66-page report analysing three series of articles published
by the chief investigative reporter of the Times, Andrew Norfolk. It showed in detail that all three series
were fundamentally wrong, that Norfolk’s conduct in researching and writing them breached what we
consider normal ethical journalistic standards, and that the reports tended to represent Muslims as
threatening without justification. We also identified serious editorial failures at the Times and failures to
uphold standards by the press complaints-handling body IPSO. We called on the Times to commission an
independent investigation into what went wrong and who was responsible.

The Times responded by publishing a news report and a leading article. IPSO published a blog. These are
analysed in these pages. In summary, although neither organisation was able to identify a single inaccuracy
in our report they entirely refused to reflect on the failures described or to consider doing anything about
them. We conclude from this that Norfolk, the Times and IPSO are unable to dispute the detailed criticisms
set out in UNMASKED. Their responses, in other words, confirm their guilt.

Another striking aspect of the response is that no other national news organisation and no journalist
reported the very serious allegations we made, even in the briefest form.The implication of this, as we see
it, is either that executives and senior journalists at these organisations see nothing reprehensible in the
conduct of Norfolk and the Times or that they are sufficiently unconcerned by the scandal that they feel
no need to alert their readerships and audiences. Whichever is the case, they make themselves complicit
in wrongdoing.

UNMASKED was several months in preparation — it is no simple matter researching the background to three
complex series of news stories, unpicking the reporter’s decision-making, analysing the actions of editors and
then fully verifying what we found. In April we wrote to Norfolk and to Times editor John Witherow setting out our
provisional findings and seeking their comments. They didn’t take up the offer. We published on Wednesday, June
26, with five organisations supporting and promoting our work: Mend (Muslim Engagement And Development),
Hacked Off, the Media Reform Coalition, Byline.com and Press Gang.

Alongside online publication, a printed version of UNMASKED

was distributed widely. At Parliament all 650 MPs received it, .

including then Prime Minister Theresa May and Opposition NOI’fOZk, the TlmeS and
leader Jeremy Corbyn, as did well over 100 members of the

House of Lords who have an interest in media matters. More IPSO are unable to
than 200 news executives and leading journalists received

copies, at organisations such as the BBC, ITV, Channel 4, LBC, dlSlete Zhe criticisms in
the Guardian and the Financial Times — as well as at News UK,

the Times’s owners. There, the report went to Rupert Murdoch UN MASKED

and to directors of Times Newspapers Ltd, as well as to News

UK chief executive Rebekah Brooks, Times editor Witherow,

leading columnists and writers at the paper, and of course Norfolk. Since publication many more copies have gone
out to official bodies, charities, overseas news organisations and other potentially interested parties.

We weren’t expecting widespread coverage — though national news journalists like the public to believe they are
fierce rivals, in practice they are notoriously reluctant to report each other’s wrongdoings. But we were determined
to ensure that leading people in the industry were at least aware that a serious scandal existed at the Times -
and that key opinion formers in other fields knew of it too. In the event, the major broadcasters and national
newspapers chose to ignore the report — with one exception: the Times. To our surprise, it took an initiative that
helped spread knowledge of our work more rapidly and more widely than we had hoped for: it published a news
report and denounced us in a leading article.

The Times’s news report (See page 2)

Matthew Moore, the paper’s media correspondent, published an article headlined ‘Times defends its reporter after
“anti-Muslim” charge’.

Moore’s report is notable for these reasons:

1. It fails to identify the report by name, let alone to provide a link to it, and it names only one of the authors,
Brian Cathcart.

2. Nowhere does it acknowledge that all three series of front-page articles were fundamentally wrong.

3. Nor does it make any reference to the catalogue of journalistic failings we presented, such as relying on
untrustworthy sources, omitting inconvenient information and misusing quotations — failings that implicate
both Norfolk and the Times editorial management.

4. It presents as a defence of the Times that it has been the subject of an adverse ruling by IPSO while failing
to address or even mention the grave criticisms of IPSO contained in UNMASKED.

5. While ignoring most of the content of the report, it takes time to link Cathcart irrelevantly with Max Mosley. }

3



u'l\

Rotics i Press Gang

AUy Motivated Ca

Leading Article - Jun?27

Press Gang

mpai gners are t

\”!Q os (& ( =

& < ab all(d § 17]7 8 § 1
’ A G5S TIne ["( /
€ pres s =4

Politically motivated campaigners are trying to smear and

suppress fine reporting

The Times journalist Andrew Norfolk has become the
target of an extraordinary personal attack. A 72-page
pamphlet, co-authored by a founder of the campaign
group Hacked Off, accuses Norfolk of writing
articles that “tended to encourage fear of Muslims”,
and of breaching standards of professional conduct
and ethics. This is a mischievous and ideologically
motivated attempt to smear a reporter long recognised
as one of the bravest and most scrupulous in his field.

The attackers have form. When Norfolk revealed for
the first time the systematic sexual abuse of white
teenagers by men of mainly Pakistani background in
Rotherham and other northern towns, he also revealed
the complicity of social workers, police and local
councillors who failed to stop the grooming. They
failed for fear of being accused of racism. That fear
proved deeply entrenched.

Norfolk’s work was eventually honoured with the
Orwell Prize, the Paul Foot Award and with journalist
of the year awards, but not before it had been fiercely
disparaged by groups determined to recast the story
in terms of Islamophobia. Norfolk’s critics fell silent
only when overwhelming evidence emerged in the
press, courts and public inquiries that forced the
country to confront a deeply rooted pattern of criminal
behaviour with a clear ethnic component.

This week’s report focuses on three stories covered by
Norfolk in 2017 and last year. All concerned matters
of significant public interest. Two examined possible
failures of care by local authorities while the third
considered the conduct of a charity. Two articles were
the subject of complaints to the Independent Press
Standards Organisation (Ipso), the regulatory body to
which the Times belongs.

4

Ipso properly declined to consider complaints that
were politically motivated and from people in no
position to know the facts. Complaints from interested
and informed parties — a local authority and the
charity — were investigated by Ipso’s complaints
committee. The 7imes was found to have breached the
Editors” Code on one point in each case; other points
of complaint were dismissed. The 7imes accepted the
regulator’s decisions and took the remedial action
required.

The groups behind this latest attack on Norfolk are
campaigners for what they tendentiously call “reform”
of the media. By this, they mean statutory regulation
and the suppression of content at odds with their own
narrow agenda. Implacably hostile to independent self-
regulation embodied by Ipso, most would force the
press to sign up instead to the state-approved regulator
Impress, funded by Max Mosley. In the words of one
contributor to the new report, to criticise their thinking
— in opinion columns or in a leading article such as
this — is to provide “an editorial bedrock for news
reporting that characterises Muslims as extreme,
intolerant and threatening [and to] support it as brave
and necessary even when it takes place against a
background of rising hate crime”. That argument is as
false as it is dangerous.

Though the authors hedge their invective with
caveats, the intent is clear. It is to deter and hamstring
journalists from investigating controversial stories. In
an era when news risks being obscured by propaganda,
it is vital that sensitive issues be debated rather
than suppressed. Above all, honest reporting needs
defending. We unhesitatingly defend it in the case of
our own reporters, on whom our readers are entitled
to rely.




>

6. It perpetuates Norfolk’s inaccuracies, for example by referring to the child in the ‘Muslim foster care’ articles
as ‘Christian’, when that is not an accurate description of a child who has never attended church and has
been largely brought up by practising Muslims in a Muslim country.

7. It claims incorrectly that the Times ‘quickly corrected’ Norfolk’s false claim that the charity Just Yorkshire
provoked death threats against an MP. (No clear correction was ever published, although an evasively-
worded paragraph was issued five months afterwards — on page 24 of the Christmas Eve edition.)

The Times’s editorial (See page 4)
This is little more than dishonest bluster.

As in the news story, strikingly, the Times fails to identify or link to the report or to identify its authors properly.
This was clearly no accident, but a policy decision intended to make it harder for Times readers to access the
document to which the editorial was referring. As an approach to dealing with serious allegations it is remarkably
small-minded and cowardly. No serious news organisation facing questions about its conduct would behave like
this.

Again, too, there is no attempt whatsoever to address the allegations detailed in the 66 pages of UNMASKED.
Instead the Times presents a tendentious argument to the effect that an attempt was being made to constrain
Norfolk’s ability to report on matters relating to Muslims. This is preposterous. The report is entirely concerned with
journalistic method. Norfolk and the Times are entitled to write whatever they like about Muslims, or about any
other minority, providing their work meets the basic standards of decent journalism. That means checking facts
and quoting accurately. It means giving as truthful a picture of events as possible and not systematically omitting
information that does not suit your political line. And when your journalism concerns a vulnerable minority already
suffering from peak levels of hate crime your obligation as a journalist to behave scrupulously and ethically is all
the greater.

Norfolk had been smeared, the editorial argues, and made

fche subject of an ‘extraordinary personal _alttack’. This agai_n Again, thel"e iS no
is nonsense. The report was personal only in the sense that it

concerned the reporter whose name was printed above the attempl‘ whatsoever
offending articles. It said nothing about his background, his

character or his private life. It looked exclusively at words he to Cldd}"eSS
published in a national newspaper — words for which even the .

Times must accept he must be personally accountable. Nor can the allega tions

the report conceivably be described as a smear: the analysis is
extremely detailed.

The Times dwells at length on Norfolk’s past record, but whatever he has published in the past and whatever
you may think of it, that does not absolve him from observing basic journalistic ethics in the work he does today.
No journalist, no matter how distinguished, can have a licence to fabricate or misrepresent. They must all be
accountable for everything they publish.

Again the Times attempts to hide behind the pygmy figure of IPSO, the sham ‘regulator’ set up by the press in
defiance of Parliament and the Leveson report. If IPSO has ruled on a matter, the Times suggests, then everything
must be fine. This blandly overlooks the extended criticisms of IPSO’s conduct contained in the report — criticisms
that strongly suggest IPSO is incapable of holding newspapers to account.

The Times attacks the authors personally and in relation to their supposed views on press regulation (views which
the paper either misrepresented or fabricated) in a transparent attempt to distract from the serious content of
the report. What is most striking here — the point bears repeating — is the paper’s total failure to engage with the
content of UNMASKED. Here are just a few of the dozens of questions left unanswered by the leading article:

e Was it in line with Times standards of reporting that Norfolk failed to mention in his reports of the ‘Muslim
foster case’ that his principal source was a woman with a serious drink problem and a criminal record whose
child had been removed from her for the child’s own protection?

e Was it in line with Times standards that Norfolk claimed to have a document corroborating this story when
it did not?

e Is it Times policy not to correct or take down stories even when it knows they are wrong?

e Does the Times consider it good practice for journalists to consult experts and then not only reject their
views but also fail even to mention those views in their reporting?

e Was it right of Norfolk to suggest that JustYorkshire was extreme for saying things about an MP that she had
also said herself — and to omit all mention of the MP’s remarks?

e Was Norfolk right prominently to identify the Pakistani heritage of a man he mentioned in his reporting, even
though his heritage was not relevant to the story?

e Was Norfolk right to select the adjective ‘perverse’ from a quote given to him in good faith and apply it in his
reporting to something different?

5

>



independent
press standards

°
I pSOo organisation

A rebuttal of Hacked 0ff’s ‘unmasked’ pamphlet 7 July 2019

This document sets out the regulatory action taken in relation to the
complaints outlined in the above pamphlet*, and corrects inaccuracies about
IPSO’s standards investigations process and independence.

“Tower Hamlets foster care story”

IPSO investigated a complaint from Tower Hamlets Borough Council about
this article.

There are good reasons why we would not take forward complaints from
third parties in such cases. Members of the public and others who are
unconnected with a story do not know how the subject or their representative,
in this case a vulnerable child, feels about the coverage or about making
a complaint; nor, in the case of complex child custody arrangements, are
they in a position to have access to information which would allow us to
investigate any complaint thoroughly or know what the affected party might
consider to be a suitable outcome to any complaint.

Tower Hamlets Borough Council was the child’s custodial parent at the time
the complaint was made, and the only party in a proper position to make
decisions about what was in the best interests of the child involved and
to dispute any points of accuracy. The complaint they chose to make was
specifically in relation to their role in the legal proceedings.

IPSO’s Complaints Committee found the Times had failed to take care not to
publish distorted information in relation to the legal proceedings, in breach
of Clause 1(i) of the Editors’ Code. The newspaper made no proposals to
correct this distortion, in breach of Clause 1 (ii) of the Code. The complaint
was upheld, and the Times was ordered to publish a full adjudication, the
Committee’s most serious sanction.

The article was the main piece on the paper’s front page, and continued
onto page 6. Although it contained a distortion, it remained an accurate
account of the outcome of the judge’s decision. Taking this into account, the
Committee decided that the adjudication should be published in full on page
6 of the newspaper, or further forward, and that it should also be published
on the publication’s website, with a link to the full adjudication (including
the headline) appearing in the top 50% of stories on the publication’s website
for 24 hours. The Times fully complied with IPSO’s ruling and also chose to
include a reference to the adjudication on its front page.

“Just Yorkshire story”

IPSO investigated a complaint from Just Yorkshire about a series of articles
in the Times reporting on criticism and received by Sarah Champion MP
following an opinion piece on the sexual abuse of girls in her constituency.
Just Yorkshire said the Times articles had given the misleading impression
that publication of Champion’s piece had led to death threats against her.
IPSO’s Complaints Committee found the Times failed to take care over
accuracy in the first article in the series, in breach of Clause 1(i) of the Code,
and a correction was required. The Times accepted that while Ms Champion’s
security protection had increased as a result of the report’s publication, the
death threats made against her since the publication of the Just Yorkshire
article were not directly linked. It corrected the online version of the first
article accordingly and offered to do the same in print. The wording made
clear the correct position that no death threats made at that time were
attributable to the Just Yorkshire report. The Committee considered that the
publication of this wording in the newspaper’s established Corrections and
Clarifications column, as well as online, represented due prominence.
“Rotherham Council and the Rapist”

IPSO did not receive any complaints in relation to this article.

IPSO’s complaints process and standards investigations

IPSO’s complaints process is separate from its standards investigations
process. The complaints process looks at alleged breaches of the Editors’
Code, which is the set of rules our member publications must abide by.
Every complaint we receive is dealt with thoroughly, which is why it can
take time to reach a resolution. This is especially so with complex cases,
rather than disputes over simple points of fact.

When a complaint is upheld by the Complaints Committee, there a number
of factors to consider when deciding on the remedy. These factors include:
the seriousness of the breach of the Code; the position of the breach within
the publication; the prominence of the breach within the article; and the
public interest in remedying the breach.

IPSO’s standards investigations deal with serious concerns about the
behavior or actions of one or more of its members. IPSO’s Board makes
the decision about whether or not to launch a standards investigation after
looking at information gathered by staff on complaints, the whistleblowing
hotline and members of the public.

IPSO may require that a standards investigation takes place where:

« there may have been serious and systemic breaches of the Editors” Code
there has been one or more failure or failures to comply with the
requirements of the Board
an annual statement identifies significant issues of concern either
in relation to a single incident or a pattern of significant, serial or
widespread breaches of the Editors’ Code
statutory authority reports identify substantial Editors’ Code compliance
issues
in exceptional circumstances, IPSO reasonably considers that an
investigation is desirable because substantial legal issues or Editors’
Code compliance issues are raised.

IPSO can impose one or more of the following sanctions if it decides that the
concerns are sufficiently serious:

publish an adjudication, which may include a requirement to address
the concerns raised

impose a fine on the member(s) of up to £1 million

require the member(s) to pay the reasonable costs of the investigation
require a publisher to submit a quarterly statement for an agreed period
terminate the members(s) membership of IPSO.

In 2016, Sir Joseph Pilling conducted a review into the effectiveness of
IPSO. On carrying out Standards Investigations, he said:

Those opposed to IPSO are often of the view that the fact that IPSO has
not yet launched a standards investigation is evidence that it has failed to
regulate the press. Given the significance of a standards investigation IPSO
ought not to feel under pressure to launch one. It would be a serious mistake
to launch a standards investigation on relatively flimsy grounds. It ought to
be exceptional. (pg. 29)

We also have a broader commitment to press standards which goes far
beyond complaints handling. We use knowledge and data from daily work
with complaints, wide monitoring of the media landscape and engagement
with groups interested in coverage of particular issues to track patterns and
identify areas of potential concern to provide targeted interventions to raise
press standards

About IPSO

e Our system of voluntary independent self-regulation underpinned
by legally enforceable contracts makes us completely independent of
government, politicians, our member publishers, or any one wealthy
individual.2
We are funded by our members via an arms-length body, the Regulatory
Funding Company, which raises a levy on publishers, to ensure our
complete independence. We have an agreed five-year budget which
ensures our financial freedom. The RFC have no involvement in our
regulatory work. (See https://www.ipso.co.uk/media/1325/ipso_review.
pdf)

As a self-regulator it is important that we benefit from the experience
of the industry as well as others. Our Board and Committee include
industry members but none of them are serving editors. They do not
have a veto over our work.

IPSO’s Chairman and Chief Executive are members of the Editors’
Code Committee, which also has independent lay members, all of whom
have a say over any Code changes. Any changes to the Code must be
approved by the Code Committee and the Board of IPSO, which has a
lay majority.

IPSO protects the public by holding newspapers and magazines to account
for their actions, protecting individual rights, upholding high standards of
journalism and helping to maintain freedom of expression. IPSO strongly
rejects any accusation that it is complicit in the demonisation of Muslims
and other minority groups across the UK.

6




} The Times editorialists offer no answers to these important questions. Nor has Norfolk himself responded. In
our view this is because they are simply unable to do so. The conduct of the reporter and of the paper’s editorial
management cannot be defended. That is why they must resort to bluster about Hacked Off and press regulation.

Perhaps most shocking about this, in journalistic terms, is where it leaves the rest of the reporting staff of the paper.
They are all tainted. Norfolk’s standards, the Times is saying, are the paper’s standards. His preparedness to omit
inconvenient evidence, his lazy, selective way with quotation, his readiness to use emotive language unjustified by
the evidence - these are all now presented to us as Times benchmarks. In our view, no reporter who is concerned
for standards and ethics can continue in conscience to work for such a management.

IPSO’s response (See page 6)

Ten days after the Times attacked UNMASKED, IPSO posted a blog on its website, written by its communications
manager Vikki Julian, that purported to be a ‘rebuttal’.

Remarkably, IPSO’s response exactly follows the Times in failing to identify the title and the authors, or to supply a
link (until, that is, it was shamed into doing so, in a footnote). Again, the reasoning is obvious: the sham regulator
was afraid to show its readers what it was allegedly ‘rebutting’. Is it possible that IPSO colluded with the Times in
adopting this approach?

IPSO’s blog is bizarre in that, in a blundering way, it largely
confirms the allegations made against the organisation in

UNMASKED. It confirms that it simply chose not to address .
all but one of the hundreds of complaints about the ‘Muslim Hlxﬂ/ldl’edS OfsenZOV

foster care’ story. It confirms that in the Just Yorkshire case it journalists received l‘he

accepted as sufficient remedy for a gross and damaging error a
weasel-worded paragraph published on page 24, on Christmas V@pOl"f NOt one wrote
Eve. And it confirms that since no complaint was made in the :

‘Rotherham Rapist’ case it took the view that nothing can have (lbOl/ll‘ lt

been wrong. As UNMASKED made clear, non-regulation is the

norm at IPSO, and IPSO is plainly not embarrassed about it.

No less bizarre is IPSO’s focus, in its ‘rebuttal’, on investigation. Under the guise of correcting supposed inaccuracy
in our representation of IPSO’s conduct, it explains, effectively, that it does not investigate, ever. And then it goes
on to claim that it is independent — a claim persistently made with similar eagerness and with an almost identical
lack of justification by its discredited predecessor, the Press Complaints Commission.

Vacuously, IPSO asserts that its role goes ‘far beyond complaints handling’ and extends to ‘monitoring the media
landscape’ and conducting ‘targeted interventions to raise press standards’. As if the three cases described in
UNMASKED, and its own response to the report, did not prove the contrary. And finally there is the plaintive cry:
‘IPSO strongly rejects any accusation that it is complicit in the demonisation of Muslims and other minority groups
across the UK! If IPSO really wants to stop the abuse of minorities it needs to do something public about it or
acknowledge its powerlessness and cease to make the claim that it regulates. Until it does so it is complicit.

The silence of journalists

As described above, we ensured that hundreds of senior journalists and news executives received print copies
of the report. Many more will have seen Tweets and Facebook postings about it. They include some of the best-
known columnists and reporters in the national press. Not one of them has written about it.

On one level this is a familiar omerta in action. ‘Dog does not eat dog.’ If you don’t want to be scrutinised and
criticised by your peers you leave your peers alone, whatever they get up to. That’s the easy life. On another level
there are ready excuses for inaction. For example, the public is not interested in press ethics; journalists writing
about other journalists is incestuous; there are bigger, better stories around.

All of this is lazy, irresponsible thinking. Journalists are supposed to hold the powerful to account. Is the
Times newspaper not powerful? Of course it is. Equally, journalists are fierce in opposing any form of external
accountability, under the law or through effective self-regulation. If that’s their view, how can they refuse internal
accountability, by which journalists hold each other to account. Do they think journalists should be accountable to
no one? And, as mentioned above, journalists give the public the impression they are competitive. How can they
refuse to challenge each other on something so basic as ethical conduct?

There is no excuse. What is happening at the Times is a scandal and an offence against decent journalism.
Journalists who fail to tackle such a scandal, who fail to draw the attention of their readers, viewers and editors
to such a scandal — and they include famous columnists and presenters at the Guardian, Private Eye, the BBC,
Channel 4 and other organisations that present themselves as independent-minded - are complicit in the cover-
up. And, worse, it is a cover-up that causes damage to vulnerable people. In doing so they are letting journalism
itself down, and they are encouraging a corrosive distrust of the profession that harms us all. They are all tainted.

Brian Cathcart and Paddy French



three sensational investigation
scandals and made headlines

written by one of Britain’s lea e,
— Andrew Norfolk
o . 2
published in one of the world’s
newspapers — the Times
:[Ltrmr e Hre\l( deal threatens trade with America, 'i‘rump warns May / /

Christian child forced &
into Muslim foster care "

Jailed rapist
given chance

to see his
victim’s child

just one problem
the scandals exposed didn’t happen

this damning report shows how basic
journalistic principles were sacrificed

ISBN 978-1-78972-386-1

Published by
Unmasked Books
£10 00

781789 723861 >



