The Mail on Sunday and Danielle Hindley: proof that nothing has changed.

Written by Brian Cathcart 


At the Royal Courts of Justice in London tomorrow the owners of the Mail on Sunday will formally admit that the paper published an article featuring unfounded allegations that wrecked the life of a working single mother from Leeds. They will also apologise and pay her damages.


The treatment dished out to Danielle Hindley proves nothing has changed since before the Leveson Inquiry, when, as the judge put it, newspapers went around ‘wreaking havoc in the lives of innocent people’. Hindley did nothing wrong and though she told the Mail on Sunday the allegations against her were unfounded, the paper published anyway.


It’s also a humiliation for the complaints body IPSO, which the press and the government falsely claim is an effective regulator. Though Hindley took her case to IPSO and it upheld her complaint in 2018, it then did its best to let the Mail on Sunday off the hook. Only after this disappointment did she decide to sue.


Hindley, who operates a small beauty business from her home on the outskirts of Leeds, was all but ruined when the Mail on Sunday called her a ‘cosmetic cowboy’ in 2017 and published an unfounded allegation that she botched a treatment. She was driven to the brink of suicide, while her young son’s health and well-being were destroyed.


The Mail on Sunday and its owners, Associated Newspapers, admitted they knew ‘the high level of distress and anxiety’ she was suffering but they still dragged out the legal process by insisting for as long as possible they would fight the case.


Though they have now admitted defeat and paid damages, they have inflicted wholly unjustified harm on an innocent person, and for them the cost of settling is pocket money. There is nothing to stop them doing the same to another blameless person tomorrow.


Tomorrow should be a shaming day for the Mail on Sunday, which was edited at the time by Geordie Greig, now in charge of the Daily Mail, which is owned by Lord Rothermere, and for their legal teams. The reporter whose name appeared on the article was Charlotte Wace.


We rely on people like you to make a difference.

Give now to support the campaign for a free and accountable press.



Join the discussion and tell us your opinion.

Lindsay Mackiereply
February 24, 2020 at 6:20 pm

When will we get a decent and humane tabloid Press?

February 24, 2020 at 7:31 pm

We need Leveson II. It’s scandalous that it’s been culled. Another massive example, if one was needed, of how corrupt this Conservative government and the main stream media are and how deep they are in each other’s pockets.

February 25, 2020 at 9:46 am

Hope justice is served , Danielle is a professional , a lovely kind girl , pleasant and caring and excellent at her job which she works hard at to provide a good life for her son .

February 25, 2020 at 2:31 pm

Danielle is a smart and caring woman. Every treatment she performs is performed with the highest standard of care end the mail on Sunday have no idea how much work she puts in to care for her boy and to run a business she is passionate about.

Peter Patersonreply
February 25, 2020 at 6:19 pm

They should be fined £25m. It’s time they felt some pain.

Leave a reply